Στο μάθημα των Εικαστικών

paint.pngΣτο μάθημα των Εικαστικών

«Η τέχνη δεν αναπαράγει αυτό που βλέπουμε. Μάλλον, μας κάνει να το δούμε.»

Paul Klee (1879-1940), Γερμανός ζωγράφος

 

Α΄ τάξη

 

Στόχοι :

 

üΓνωριμία με απλές τεχνικές ζωγραφικής και συλλογή εμπειριών με διάφορα υλικά.

üΠαρατήρηση και αναπαράσταση εικόνων που έχουν σχέση με το περιβάλλον.

üΚαλλιέργεια του ενδιαφέροντος  για την τέχνη και η συνειδητοποίηση ότι τέχνη σημαίνει έκφραση.

 

Δραστηριότητες :

 

·      Εργασίες με θέμα το περιβάλλον (βυθός, διάστημα, ζώα και φυτά), σύνδεση με εποχές του χρόνου

·      Πρόσωπα και εκφράσεις, πορτρέτα

·      Παρατήρηση έργων καλλιτεχνών  (εικόνες με εύκολο, αφηγηματικό περιεχόμενο)

·      Ζωγραφική από μνήμης και ενθάρρυνση ζωγραφικής με φανταστικά θέματα

·      Διακοσμητική κατασκευή - παιχνίδι

·      Γνωριμία με μέσα και υλικά όπως ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, διάφορα είδη χαρτιών, φυσικά υλικά (φύλλα, βαμβάκι, κλαδιά, όσπρια κα), ψαλίδι, κόλλα, σπάγκος κ.α.

 

Β΄ τάξη

 

Στόχοι :

 

üΗ κατανόηση των  εννοιών του χρώματος, του σχήματος και της γραμμής.

üΑναπαράσταση πραγμάτων από το περιβάλλον με συνειδητή παρατήρηση.

üΑπόκτηση καινούριων εμπειριών με υλικά.

üΠρώτη γνωριμία με τις εικαστικές τέχνες και τη διαθεματικότητά τους.

 

Δραστηριότητες :

 

o  Η έννοια της γραμμής, είδη γραμμών

o  Η έννοια του σχήματος, μορφές από σχήματα

o  Η έννοια του χρώματος, επίπεδη εργασία με καθαρά χρώματα και πρώτη απόπειρα για ανάμειξη

o  Χρωμάτισμα σχημάτων με αρμονίες και αντιθέσεις

o  Κολάζ, μορφές από σχήματα

o  Ζωγράφισμα φόντου

o  Εμπλουτισμός εσωτερικού σχεδίου

o  Μικρά στατικά γλυπτά, κατασκευή ζώων, ανθρώπων

o  Παιχνίδι με πλαστελίνη

o  Σχήματα χαρακτηριστικών, μεταβολή με βάση το συναίσθημα, συνειδητοποίηση εκφράσεων προσώπου

o  Θεματολογία από τον εμπειρικό κόσμο του παιδιού, από παραμύθια, ζώα

o  Γνωριμία με επιπλέον υλικά όπως λαδοπαστέλ, ξηροπαστέλ, ζύμες, υφάσματα, υλικά από την ανακύκλωση, πλαστελίνη, διάφορα διακοσμητικά στοιχεία κ.α.

 

Γ΄ τάξη

 

Στόχοι :

 

üΕμβάθυνση στα μέχρι τώρα μαθήματα με χρήση πιο σύνθετου λεξιλογίου και πειράματα με καινούριες τεχνικές.

üΤρόποι οργάνωσης μορφών πάνω σε επίπεδο, οργάνωση χώρου και απλές αναλύσεις μορφών σε γεωμετρικά σχήματα.

 

Δραστηριότητες :

 

o  Έννοια του σημείου

o  Έννοια του τόνου και της απόχρωσης, άσκηση με διαβάθμιση τόνου

o  Θεωρία χρώματος  (βασικά χρώματα, συμπληρωματικά, θερμά- ψυχρά χρώματα)

o  Παρατήρηση και αντιγραφή

o  Μεταφορά έργου τέχνης ή στοιχείων του από μνήμης

o  Μοτίβα

o  Κατασκευή μάσκας

o  Απεικόνιση επίκαιρων θεμάτων και εορτασμών

o  Αντικατοπτρισμοί, άσκηση συμμετρίας

 

 

Δ΄ τάξη

 

Στόχοι :

 

üΕμβάθυνση σε όσα έχουν ήδη διδαχθεί με χρήση πιο σύνθετου λεξιλογίου και πειράματα με καινούριες τεχνικές.

üΣυνειδητοποίηση διαφοράς μεταξύ πραγματικότητας που παρατηρήθηκε και της εφαρμογής της στην αναπαράσταση.

ü Οι πρώτες ασκήσεις μεταφοράς και επιπλέον αναλύσεις μορφών.

üΑύξηση της ικανότητας του μαθητή να αντιλαμβάνεται τις διαφοροποιήσεις υφής, χρώματος, φόρμας και γραμμής.

 

Δραστηριότητες :

 

o  Θέματα από εμπειρίες και παραστάσεις του μαθητή

o  Γνωριμία με την παραδοσιακή τέχνη διάφορων πολιτισμών

o  Εργασία με αφορμή έργο τέχνης

o  Ψευδαίσθηση κίνησης σε δύο διαστάσεις

o  Γνωριμία με γλυπτική, εικονογράφηση, αγγειογραφία

o  Στάμπες και τυπώματα

o  Ζωγραφική με πινέλα

o  Κατασκευή κούκλας

o  Εργασία με χαρτοπολτό

 

 

 

Ε΄ τάξη

 

Στόχοι :

 

üΕμβάθυνση σε προβλήματα αναπαράστασης του χώρου

üΠαρατήρηση της σχέσης τεχνικής και εκφραστικών δυνατοτήτων.

üΙκανότητα να απολαμβάνει ο μαθητής ένα έργο τέχνης  και να στέκεται κριτικά απέναντί του.

 

Δραστηριότητες :

 

o  Εικόνες από την καθημερινότητα, τα επαγγέλματα, εικόνες της πόλης/υπαίθρου

o  Διάκριση και απόδοση επιπέδων, έννοια της προοπτικής

o  Σύνθεση - ισορροπία στη ζωγραφική

o  Σύνθεση με χρωματιστές διαφάνειες που αλληλοεπικαλύπτονται

o  Η εκφραστική χρήση του χρώματος

o  Σύνθεση γύρω από μια φωτογραφία

o  Γνωριμία με ψηφιδωτό, πηλό

 

 

 

Στ΄ τάξη

 

Στόχοι :

 

üΕμβάθυνση σε προβλήματα αναπαράστασης του χώρου.

üΑναγνώριση αντιληπτικών φαινομένων.

üΠαρατήρηση της σχέσης τεχνικής και εκφραστικών δυνατοτήτων.

ü Αναλύσεις εικαστικών προβλημάτων που προκύπτουν από διάφορα έργα τέχνης.

 

Δραστηριότητες :

 

o  Αναλυτική ανάπτυξη ποιοτήτων χρώματος

o  Εργασία με περιορισμένη παλέτα

o  Λεπτές παρατηρήσεις των φυσικών αντικειμένων

o  Αντιγραφή λεπτομερειών από έργα τέχνης

o  Έννοια της αφαίρεσης, παιχνίδι αφαίρεσης

o  Εικαστικά επαγγέλματα (γελοιογράφος, γραφίστας, αρχιτέκτονας, φωτογράφος)

o  Κατασκευές με σύρμα

o  Συναρμολόγηση διαφορετικών υλικών για στατική κατασκευή με πρωτοβουλία μαθητών

o  Ιστορία τέχνης (ιστορική διαδρομή δυτική τέχνης συνοπτικά)

 

 

Η καθηγήτρια των Εικαστικών

                                                                                                              Ανδρομάχη Γιαννοπούλου

360 View- Εγκαταστάσεις

Εγγραφές 2016-2017

Επισκέπτες

mod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcounter
68
133
201
2672
388491
54.198.0.187
5
0
5